lördag 27 september 2014

Refeed (cheatmeal) och 3 timmar långt gympass

Idag stod som tidigare nämnts refeed på schemat och jag känner verkligen hur energin kom tillbaka direkt! Skojar inte när jag säger att jag pressade i mig 2 kg mat från en mongolisk buffé! Efter att ha legat i matkoma i cirkus två timmar så lyckades jag dock släpa mig till gymmet för att göra ett "vansinnespass". Eftersom jag käkade ute på buffé idag så blir det inget recept idag heller, men lovar att slänga ut något gott imorgon! :)


Vaskulariteten kom snabbt tillbaka efter kolhydratschocken av refeed
Jag har på senaste tiden kört ett tre timmars gympass varje helg där jag kör två muskelgrupper. Idag blev det till exempel armar.
Började med triceps och efter jag avslutat det blev det biceps. Vanligtvis när jag kör dessa pass så brukar jag verkligen försöka att få i mig bra med aminosyror under passet och ta en kvarts break efter jag gjort klart första muskelgruppen för att dricka en proteinshake och äta en proteinbar, bara för att försöka förhindra att gå in i ett katabolt stadie under passet.Eftersom jag körde en refeed idag kände jag dock att jag hade så mycket mat i omlopp att detta inte behövdes.

Man får dock passa sig när man kör så långa pass som tre timmar. Jag hade verkligen rekommenderat att man tar en break mitt i för att fylla på kroppen med proteiner och lite kolhydrater innan man hoppar på nästa muskelgrupp så man inte hamnar i ett nedbrytande stadie mitt i passet. Känner du däremot att du har något grupp du skulle vilja jobba på så rekommenderar jag verkligen att du i alla fall testar att köra ett av dessa "vansinnespass" då du kan börja med något tyngre såsom till exempel ben eller rygg och verkligen köra 4-6 övningar för att sedan vila lite och sedan gå på en lättare muskelgrupp såsom till exempel axlar. Jag känner personligen att detta verkligen gett mig en boost i min träning! Jag brukar alltid ta med mig aminosyreburken till gymmet när jag kör dessa pass samtidigt som jag i min smartshake har två protein portioner redo att shakeas (en i breaken i mitten av passet och en direkt efteråt) samt en proteinbar (även denna för breaket, vilken innehåller både snabba kolhydrater och protein).

Kör hårt!

MVH//Johan Ädling "@Pushthrough"

Inga kommentarer: